sobota, 6 listopada 2010

Kurs Oracle SQL.

Niniejszy kurs wprowadzi Cię w podstawy programowania w bazach danych Oracle. Jest to bardzo szeroka dziedzina wiedzy, zaczynamy więc od samych podstaw jakimi jest tworzenie zapytań w SQL. Oracle posiada własną wersję SQL rozbudowaną o funkcje i struktury które występują tylko w tej bazie danych. Kurs który właśnie zaczynasz może być również Twoim przewodnikiem przy nauce do certyfikatu OCA (Oracle Certified Associate). Do zdania w.w. certyfikatu niezbędna będzie wiedza z zakresu języka programowania stworzonego na potrzeby baz danych Oracle, jakim jest PL/SQL. Kolejny kurs poświęcę właśnie temu językowi.

Poniżej znajduje się lista artykułów które obejmuje niniejszy kurs:

  1. Przygotowania przed kursem
  2. Podstawowe definicje
  3. Użytkownik HR i jego schemat
  4. SQL*Plus
  5. SQL Developer  
  6. Typy danych 
  7. Instrukcja SELECT 
  8. Sortowanie 
  9. Operatory 
  10. Filtrowanie wierszy 
  11. Funkcje znakowe 
  12. Funkcje numeryczne
  13. Daty i funkcje do manipulowania datami 
  14. Funkcje agregujące  
  15. Grupowanie
  16. Operatory zbiorowe 
  17. Proste złączenia 
  18. Podzapytania 
  19. Złączenia typu JOIN 
  20. Widoki 
  21. Sekwencje 
  22. Dodawanie danych [INSERT] 
  23. Kasowanie danych [DELETE]
  24. Modyfikowanie danych [UPDATE]
  25. Tabele 
  26. Więzy integralności
  27. Słowniki systemowe 
  28. Indeksy
  29. Synonimy 
  30. Podstawy funkcji analitycznych część I 
  31. Podstawy funkcji analitycznych część II 
  32. Struktury drzewiaste
  33. Linki bazodanowe
  34. Zarządzanie transakcjami
  35. Blokowanie tabel i wierszy
  36. Zarządzanie użytkownikami
  37. Uprawnienia użytkowników
  38. Role użytkowników

13 komentarzy:

  1. Bardzo fajny kurs. Ja akurat miałem już szerokie podstawy, ale znalazłem tutaj sporo ciekawych informacji - szczególnie o zarządzaniu użytkownikami.

    OdpowiedzUsuń
  2. w środę mam rozmowę na której na bank będą mi sprawdzać SQL'a. Siedzę cały weekend i studiuję. Brakuje mi słów jak nieocenioną pomocą dla mnie jest ten kurs. Jeśli dostanę tą pracę to komuś wiszę piwko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuje to znacznie za mało żeby wyrazić wdzięczność za tak świetnie przygotowany kurs. Serdecznie z całego serca dziękuje Panie Andrzeju

    OdpowiedzUsuń
  4. a! bo bym zapomniała :) mam tą pracę! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szukałem kursu Oracle SQL, PL/SQL, ale nie spodziewałem się że znajdę tak rewelacyjny. Gratulacje.

    PS. Pewnie nie masz czasu, ale w kilku miejscach trzeba by wprowadzić poprawki - pomylone zdjęcia, literówki w zapytaniach itp.

    OdpowiedzUsuń
  6. Aleksandro, a gdzie dostałaś tą pracę:)?

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny kurs, szczególnie przydatny jest ten o pl/sql, wielkie dzięki!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Panie Andrzeju, prosimy o więcej!;)

    OdpowiedzUsuń
  9. czadowe! ale czy osoba niezwiązana (jeszcze) w żaden sposób z IT jest w stanie sama to ogarnąć? ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny kurs !!! Jedyne co mogę doradzić to dodanie poprawnych odpowiedzi do zadań i dodanie przycisku przejścia do następnego tematu kursu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń