niedziela, 9 września 2012

LOBy tymczasowe

Cześć,
dziś chciałbym przedstawić Wam w żołnierskich słowach loby tymczasowe. Odróżnia je od zwykłych lobów fakt, że są przechowywane w tablespace tymczasowym , a nie normalnym z danymi. Można je fajnie wykorzystać do przetwarzania lobów, jeśli np. nie chcemy modyfikować loba bazowego, a potrzebujemy przepchnąć dalej loba po przetworzeniu w jakiś sposób.


Powyżej krótka prezentacja. Stworzyłem cloba tymczasowego, załadowałem do niego trochę danych. Sprawdziłem wielkość i wyświetliłem ją na ekranie. Teraz mógłbym przekazać takiego cloba tymczasowego do kolejnej procedury/ funkcji / czegokolwiek. Na koniec usunąłem cloba z tablespace tymczasowego. Nawet gdybym tego nie zrobił, to taki clob istnieje domyślnie maksymalnie do końca sesji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz